Wycieczka do Lublina

Opublikowano: czwartek, 03, listopad 2022

nr2

W poniedziałek 24 października uczniowie klas IV-VI uczestniczyli w wycieczce do stolicy naszego województwa.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od wizyty w Muzeum Narodowym na Zamku Lubelskim. Obejrzeliśmy tam wystawę pt. „Magia starożytnego Egiptu”. Pani przewodnik opowiedziała nam o historii tej cywilizacji i jej najważniejszych osiągnięciach. Mogliśmy zobaczyć przedmioty codziennego użytku Egipcjan, liczne amulety, hieroglify, sarkofagi oraz mumie. Następnie udaliśmy się do kaplicy Trójcy Świętej. Z uwagą słuchaliśmy historii dotyczącej jej powstania i podziwialiśmy freski. Stamtąd udaliśmy się na wieżę widokową, z której zachwycaliśmy się panoramą Lublina.

Potem ruszyliśmy na spacer przez Stare Miasto i plac Litewski. Zatrzymaliśmy się na chwilę przy portalu, urządzeniu pozwalającym na obserwowanie stolicy Litwy, i pomachaliśmy ludziom z Wilna.

Po dotarciu do galerii „Plaza” mieliśmy czas wolny, mogliśmy coś zjeść lub pochodzić po sklepach. Ostatnim punktem naszego wyjazdu była wizyta w kinie. Zakupiliśmy więc popcorn, zasiedliśmy wygodnie i obejrzeliśmy film pt. „King: Mój przyjaciel lew”.

Wycieczka bardzo nam się podobała. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy, a przy okazji miło spędziliśmy czas. Na pewno każdy z uczestników znalazł w niej coś dla siebie.